Idioot gewoon vond mijn klant

Idioot gewoon!! Dat vond mijn klant   

Op 6 November 2021 kreeg ik een beoordeling binnen van een klant die op bol.com een ledvest bij mij had besteld. Aangezien mijn gemiddelde beoordeling nagenoeg altijd boven de 9 zit was ik in eerste instantie dan ook verbaasd en in tweede instantie ook een beetje boos dat ik 4x een dikke 1 kreeg. Pow! Lekker dan! Not! 


De meneer in kwestie had mijn best verkopende product ( InVincer Led Harnas ) besteld op Bol.com met levering zelfde dag. Een flink aantal van mijn producten ligt bij Bol.com in het distributiecentrum en ik heb zodoende geen invloed op de levering. Bol.com heeft haar distributiepartners voor (same-day) delivery en kan dit in de regel echt sneller organiseren dan dat ik ooit zou kunnen. Vandaar dat ik dit ook uitbesteed. De same-day delivery bij deze klant ging heu-le-maal fout. En zijn order werd geannuleerd, niet door hem maar door de distributiepartner. En de klant ….? Die kreeg geen pakket, geen ledvest…. en dus vast geen night run die avond…. En dan ben je natuurlijk niet blij. 



Zodra deze klant de mogelijkheid zag om een review te schrijven liet hij weten wat hij ervan vond…. En zo heeft hij dus zijn bestelling een beoordeling gegeven, zijnde een (terechte) dikke 1. De opmerking dat hij zijn geld niet retour heeft gekregen klopt overigens niet. Dat is natuurlijk gewoon  netjes geregeld. 


Niet vaak een slechte beoordeling

Een beoordeling met een 1 gebeurt mij gelukkig niet zo vaak. De meeste keren krijg ik gewoon een hele dikke voldoende van mijn klanten. Van de 617 beoordelingen die ik op Bol.com heb ontvangen zijn er 3 negatief. En één van die 3 moet een tik fout zijn geweest want daar staat als tekst nog bij: “ Alles maar wens - PP betaling is fijn” 


Maar áls het gebeurt dat er een slechte review geplaatst wordt dan kom ik meteen in actie en probeer met de persoon in kwestie in contact te komen. Eerst uiteraard mijn welgemeende (en dat is ook echt zo) excuses en dan bied ik gelijk een in mijn ogen passende oplossing. Meestal krijg je begrip over de situatie maar soms ook niet. Zo ook in dit geval waar de 4x een dikke 1 gewoon blijven staan, forever. Mijn aanbod om hem zelf het artikel gratis toe te sturen werd niet eens beantwoord. Nul response. 



Misschien was zijn aankoop een kadootje voor een vriend of vriendin en kon ik het dus niet eens meer goedmaken. Hoe jammer ik dat ook vind, ik realiseer me dan ook snel dat ik er veel aan heb gedaan om het goed te maken. 

Nog een ONVOLDOENDE!! 

In Januari 2022 kreeg ik wederom een beoordeling met een 1. Snotverdikkeme. Dit keer uit België. “Niets verkopen dat ge niet kunt leveren” stond erbij. Huh? Wat? Weer een 1 dus maar ik had helemaal geen order uit België ontvangen toch? De bestelling bleek op 25 december te zijn geplaatst zo bleek later maar deze was niet tijdig door mijzelf bevestigd. 


Ik had wel de levertijd naar België op 8 werkdagen gezet (gezien de vakantieperiode) maar ik had de bestelling binnen ~48 uur moeten bevestigen blijkbaar. Dit had ik niet gedaan en dus annuleerde Bol.com automatisch deze bestelling en kreeg ik deze niet meer in mijn besteloverzicht met als resultaat : geen shipment richting België en een (terecht) ontevreden klant.

Gelukkig bleek deze zuiderbuur begrip te hebben voor mijn uitleg en ontvankelijk te zijn voor mijn oplossing om hem alsnog het product toe te zenden met daarbij een presentje. Een 10 als beoordeling kreeg ik van hem als retour. 


Moraal van dit verhaal? Onvoldoendes horen erbij in het leven. En je krijgt niet altijd een herkansing. Als je die wel krijgt dan kun je niet méér dan je stinkende best doen er wat van te maken en is dat nog niet goed genoeg… niet over in zitten en die avond lekker gaan slapen.


Check ReflectiveSport reviews op Bol.com HIER

Check ReflectiveSport reviews op Google HIER

Check ReflectiveSport reviews op Webwinkelkeur HIER